Frequently Asked Questions
Lurer du på noe? Du er sikkert ikke den første! På denne siden har samlet de vanligste spørsmålene vi får fra våre kunder.
Kjøp og leveranse:
Kan jeg kjøpe FuelBox i butikk?
Du kan handle FuelBox hos utvalgte forhandlere i Norge og Danmark https://fuelbox.no/fuelbox-forhandlere/
Har dere salg eller rabattkoder akkurat nå?
Hold deg oppdatert på salg og tilbud ved å melde deg på vårt nyhetsbrev.
Hvor kan jeg henvende meg angående markedssamarbeid?
send mail til tonje@fuelbox.no
Hvor finner jeg angrerettskjema?
Lenke til angrerettskjema finner du i ordrebekreftelsen din. Last ned og fyll ut angreskjema og legg det ved sendingen, som du returnerer til:
FuelBox AS
Postboks 1041 Forneburingen
1307 FORNEBU
Returkostnader må du dekke selv. Vi refunderer ditt beløp når vi har mottatt returen.
Kan jeg bestille med faktura?
Dersom du har et organisasjonsnummer kan du bestille FuelBox på faktura ved å velge “Fakturabetaling for organisasjoner” nederst i checkout i nettbutikken.
Hvilke fraktmetoder benytter dere og hvordan kan jeg spore pakken min?
I Norge sender vi normalt varene som Pakke i Postkasse med Posten. Sendingen har sporing og Posten sender deg sporingsinformasjon direkte. Du kan også velge sending som Bedriftspakke. I Sverige og Danmark sender vi med PostNord og du kan bestille varer med levering til postkontor, levering på døren eller som bedriftspakke. I resten av EU og verden sender vi varene som hjemlevering med forskjellige distribusjonspartnere, hovedsakelig DHL.
Hvor finner jeg min kvittering?
Når ordren din blir fullført hos oss, vil kvittering komme på e-post.
Hvorfor kommer varene opp uten moms når jeg forsøker å bestille?
Dersom du besøker fuelboxworld.com fra et land utenfor EU, vil varene i nettbutikken og handlekurven vises uten moms. Varene du handler vil sendes fra Norge med levering på døren, og du vil selv måtte betale eventuell moms. Handler du innen EU, vil alle varene vises med dansk moms, alternativt svensk moms dersom du handler til Sverige.
Handler du på fuelbox.no belastes alle kjøp med 25% norsk moms. Handler du på fuelbox.dk, belastes alle kjøp med 25% dansk moms.
Refusjonsordningen – Hvordan fungerer refusjonsordningen dersom jeg ønsker å levere tilbake boksen jeg har kjøpt?
Vi refunderer ved bruk av angrerettskjema tilbake til betalingskortet det er kjøpt fra straks varene er mottatt til vårt lager. Du finner angrerettskjema her. Vi refunderer kun til den personen som har kjøpt varen og tilbake til det betalingskortet som ble benyttet i bestillingen og vi kan dessverre ikke betale ut refusjon til andre enn den som har kjøpt varen hos oss. Det vil si at dersom du har fått boksen i gave kan du selvfølgelig bytte it annet produkt, men vi kan ikke utbetale penger uten å knytte utbetalingen til det opprinnelige kjøpet.
Gi Bort FuelBox:
Bytte av FuelBox – Kan den som får FuelBox i gave bytte den etterpå?
Det er ikke problem å bytte FuelBox i en annen versjon, men dersom du ikke bor i nærheten av et av våre utsalgssteder, Bryne, Stavanger, Oslo, Sandnes eller Narvik. må dette gjøres ved å sende boksen til oss. Du kontakter oss da på post@fuelbox.no om at du ønsker å bytte og du vil få en kupongkode av oss slik at du kan bestille den nye boksen direkte i nettbutikken vår. Da betaler du kun for frakt av den nye boksen og eventuelle tilleggsprodukter du ønsker å handle.
Kan dere levere FuelBox ferdig innpakket i gavepapir?
Varene våre sendes fra eksternt lager og kan dessverre ikke pakkes inn i gavepapir
Personlig hilsen – Kan jeg legge igjen en personlig hilsen?
Varene våre sendes fra eksternt lager og kan dessverre ikke legges ved personlig hilsen.
Kan jeg sende FuelBox direkte til mottaker?
Ja, huk av på boksen som heter “sende til en annen adresse?” når du fyller ut fraktinformasjonen.
Om våre bokser:
Hvilken alder passer FuelBox BARN for?
Fra ca 5 års alder og opp til 2. trinn på barneskolen
Hvilken boks passer for hvem?
Trenger du mer info enn det som allerede står i produktbeskrivelsen? Sjekk ut vår julegaveguide som kanskje kan gi nyttige svar.
Hvilke spørsmål finnes i boksen?
Alle boksene inneholder åpne, positive spørsmål som passer for de aller fleste. Spørsmålene inviterer til diskusjon og refleksjon, og er utformet på en måte slik at du kan svare med utgangspunkt i din situasjon. Opplever du at spørsmålet ikke passer eller er relevant, kan du bare trekke ett nytt spørsmål. De fleste boksene inneholder ca 180 spørsmål fordelt på 8-10 kategorier.
FuelBox i utlandet:
Kan jeg bestille FuelBox for levering til utlandet?
Dersom du ønsker å bestille FuelBox i Norge, men få denne levert i utlandet, kan du bestille på vår internasjonale nettbutikk fuelboxworld.com. Her kan du velge et annet leveringssted enn stedet du bestiller og betaler fra.
Jeg finner ikke landet jeg skal sende boksen til?
Dersom du har besøkt fuelbox.no, vil du kun kunne bestille til Norge. Ønsker du levering til andre land, besøk fuelboxworld.com. Dersom du ikke finner landet du ønsker levert til, kontakt oss på post@fuelbox.no, så skal vi se om vi kan legge til din leveringsadresse.
FuelBox-app:
Hvordan lage bruker i FuelBox-appen?
Du lager en bruker i FuelBox-appen i nettleser her «Opprett bruker og logg inn», eller laster ned FuelBox-appen fra App Store eller Google Play Store og kjøper tilgang direkte der. Du har alltid tilgang på tvers av alle plattformer.
Tilhører du en organisasjon eller ønsker å opprette tilgang for din bedrift, gå direkte til FuelBox-appen for jobb og skole
Oppsigelse av abonnementet på den digitale FuelBox / FuelBox appen:
Oppsigelse av abonnement gjøres i nettleser i Safari, Chrome, Internet Explorer etc., eller under instillingene på Abonnement på din smarttelefon. Logg inn med e-postadresse og passord via appen i nettleser og trykk på ikonet som forestiller en person oppe til høyre i vinduet på skjermen. Her kan du administrere kontoen, bytte språk mellom norsk og engelsk din og avslutte abonnementet.
Ble du ikke noe klokere?
Gi oss gjerne en lyd slik at vi kan svare på alt det du lurer på.